ارسال لیست کشیک نوروزی
۱۳۹۳/۱۱/۰۲
لیست کالاهای مشمول استاندارد اجباری
۱۳۹۳/۱۱/۰۲

ا)به نظر شما اقدام شرکت توسعه وتجارت فیدار در خصوص برند شناسا تا چه اندازه می تواند در سالم سازی بازار لوازم یدکی اتومبیل وجلوگیری از تقلب وجعل موثر باشد:
درحالی که خریداران لوازم یدکی در بسیاری موارد حاضرند وجه بیشتری بابت خرید قطعه اصل بپردازند، اما پرداخت این وجه نیز در بسیاری موارد باعث دست یافتن به قطعه اصلی نمی شود زیرا قطعات تقلبی و بی کیفیت در بسته بندی و با ظاهر قطعات اصلی و دارا بودن هولوگرام و برچسب های ظاهری به فروش می رسد، از این رو تشخیص قطعه اصل از تقلبی بجز کارشناسان خبره، از سوی دیگر افراد بسیار دشوار و حتی غیرممکن است. طبیعی است که مردم از محل خرید و نصب این قطعات یدکی تقلبی چند باره ضرر می کنند.در چنین شرایطی علاوه بر وارد آمدن خسارت مالی و فنی به خودروسازان، امنیت و جان خود و خانواده شان به خطر می افتد زیرا قطعات تقلبی در اکثر موارد کارکرد لازم را ندارد و سر بزنگاه نمی تواند نقش خود را در ایمنی خودرو ایفا کنند. با این حال در بازاری که قطعات بی کیفیت بخش های زیادی از آن را اشغال کرده در نهایت چاره ای جز تلاش کردن و بعد هم دل به دریا زدن نیست تشخیص کالای اصل با کالای تقلبی بسیار سخت است و مشتریان عادی نمی توانند آن را تشخیص دهند. مثلا نمی توان گفت این قطعه فرانسوی است یا چینی، چون بسیار به هم شباهت دارند.متاسفانه برخی کالاهای تقلبی با جعبه محصولات اصلی در بازار مشاهده می شود که این موضوع باعث شده تا شرکت های تولیدکننده نیز با مشکل مواجه و نزد خریداران بدنام شوند.همه قطعات خودرو به یکدیگر وابسته هستند و در صورت بروز یک مشکل قطعات دیگر نیز آسیب می بینند. اما بعد از کارکرد مفید قطعات که عمرشان به پایان می رسد و زمان تعویض آنها می شود کالایی که جایگزین می شود کیفیت اولیه را ندارد و عمر و کیفیت پایین تری دارد. به این دلیل که آزمایش های لازم روی این قطعات انجام نمی شود و برخی از آنها نیز به صورت قاچاق وارد کشور می شوند.
به عنوان مثال شمع وایر نامناسب در سیستم برق خودرو مشکل به وجود می آورد و جرقه لازم را برای کارکرد مناسب خودرو ایجاد نمی کند. از این رو مصرف سوخت خودرو افزایش می یابد و سیستم احتراق آن نیز عملکرد مناسبی نخواهد داشت.
شکل گیری یک شبکه غیررسمی ورود قطعات یدکی غیراستاندارد و بی کیفیت خودرو به بازار نیز متاسفانه از زمانیکه موضوع تحریم های صنعت خودرو پیش آمد این شبکه نیز فعال شده است.
قطعاتی که از راه های قانونی وارد میشوند قبل از ورود به بازار توسط شرکت توسعه وتجارت فیدار در آزمایشگاه های معتبر دانه به دانه تست و با استانداردهای موجود تطبیق داده شده و سپس راهی فروشگاه ها می شود. این قطعات علاوه بر جعبه، آرم و هولوگرام، بارکد و شماره فنی خاصی دارند که صحت آن در شبکه قابل شناسایی است.
۲)با توجه به هدف این هولوگرام که تضمین کیفیت وتایید اصالت قطعات یدکی خودرو است پیش بینی شما در مورد موفقیت این هولوگرام چیست:از آنجائیکه مهمترین هدف شرکت مبارزه با پدیده شوم تقلب، ایجاد حس رضایت و اطمینان از خرید در قالب خدمات تائید اصالت و تضمین کیفیت ضمانت کالا می باشد وبا توجه به اینکه در صورت هرگونه ایراد در قطعه و عدم کارایی آن با هزینه شرکت قطعه تعویض می شود مصرف کننده با اطمینان خاطر بالایی اقدام به خرید کالا می نماید واز طرفی مصرف کننده می تواند از طریق هولوگرام وشماره فنی صحت واصالت قطعه را در شبکه شناسایی نماید که این عامل نیز اعتماد واطمینان مصرف کننده را ۲چندان می نماید قطعا ایجاد این حس اعتماد واطمینان در مصرف کننده بسیار مهم وحیاتی می باشد وجزءمهمترین عوامل در موفقیت این هولوگرام است
۳)چه عواملی می تواند در کنار این هولوگرام به موفقیت آن کمک کندمثلا فروشندگان تعمیرکاران خریداران
خریداران ومصرف کنندگان نهایی از مهمترین عوامل در موفقیت هولوگرام می باشد که این عامل هم قطعا به ایجاد حسی مطلوب از مصرف کالاها وقطعاتی که دارای این برند می باشد بر میگردد
تبلیغات واطلاع رسانی گسترده در کنار کیفیت مطلوب می تواند نقشی اساسی در موفقیت این هولگرام داشته باشد. قطعا فروشندگان وتعمیر کاران ومصرف کنندگان نهایی می بایست در درجه اول نسبت به این برند شناخت کامل پیدا نمایند که این مهم را می توان از طریق تبلیغات تلوزیونی جهت عامه مردم ومصرف کنندگان، وتوزیع مجله وماهنامه در سطح گسترده جهت کلیه فروشندگان قطعات یدکی در سطح کشور وبرگزاری همایشها جهت معرفی این برند به فروشندگان وتعمیر کاران در شهرهای مختلف کشور به این مهم دست یافت ودر درجه دوم کیفیت ومطلوبیت قطعاتی که با برند شناسا عرضه میگردد نیز بسیار مهم وحیاتی می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *